Search

فیملمنامه نویسی

مستند
جواد ترک پیچلوئی

مستند روحی

مستند روحی     «مستند روحی» بازگو کنندۀ خلاقیت و تلاش دو برادر برای قدم گذاشتن در صنعت تولید لوازم روحی(آلمینیومی) است. در این مستند

ادامه مطلب...
خلاصه کتاب
جواد ترک پیچلوئی

چگونه فیلمنامه بنویسیم-سید فیلد

کتاب چگونه فیلمنامه بنویسیمِ سید فیلد برای یادگیری اصول اولیه و کلاسیک فیلمنامه‌نویسی بسیار مناسب است و خواننده را با همۀ جوانب این امر آشنا کرده و با مثال‌های فراوان کاربرد این اصول را در عمل نشان می‌دهد.

چند مورد از دید فیلد بسیار مهم است یک، نیاز؛ دو، کشمکش؛ سه، شخصیت‌پردازی مناسب و چهار، دانستن پایان از ابتدا.

او می‌گوید اگر نیاز شخصیت‌تان را به درستی بشناسید می‌توانید بر سر راه رسیدن او به این نیاز موانعی بگذارید که این موانع باعث کشمکش‌های جذابی برای مخاطب شده و کاری می‌کند که او تا انتها فیلم شما را ببینید، و لازمه همه این موارد این است که شما شخصیت‌پردازی درستی انجام دهید.

ادامه مطلب...
آموزش
جواد ترک پیچلوئی

مراحل هفتم تا دهم تولید محتوا

پیش نیاز: مطالعه مقاله «مراحل پنجم و ششم تولید محتوا»
در این قمست با مراحل هفتم و هشتم تولید محتوا آشنا می‌شویم.

7. تولید چندرسانه‌ای:
– نوشتن اسکریپت و تولید ویدئوها یا پادکست‌ها.
– استفاده از ادیتورها و ابزارهای تولید محتوای چندرسانه‌ای.

8. تدوین و اصلاح:
– یادگیری تکنیک‌های تدوین محتوا.
– اصلاح‌های لازم بعد از نگارش اولیه.

ادامه مطلب...
آموزش
جواد ترک پیچلوئی

مراحل پنج و شش تولید محتوا

مراحل پنجم و ششم تولید محتوا

پیش نیاز: مطالعه مقاله «مراحل سوم و چهارم تولید محتوا»

در این قمست با مراحل سوم و چهارم تولید محتوا آشنا می‌شویم.

سئو (SEO):

   – آشنایی با اصول سئو و نحوه نوشتن محتوا به منظور بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو.

نوع محتوا در شبکه‌های اجتماعی:

   – تولید محتوا مناسب برای شبکه‌های اجتماعی.

   – استفاده از هشتگ‌ها و تکنیک‌های افزایش دیده شدن.

ادامه مطلب...
آموزش
جواد ترک پیچلوئی

مراحل سه و چهار تولید محتوا

پیش نیاز: مطالعه مقاله «مراحل اول و دوم تولید محتوا»

در این قمست با مراحل سوم و چهارم تولید محتوا آشنا می‌شویم.

تنظیم و نظم دهی:

   – ترتیب منطقی ایده‌ها و ساختاردهی محتوا.

   – استفاده از پاراگرافها، علامت‌ها و تکنیک‌های نگارشی مناسب.

تصویرسازی:

   – استفاده از تصاویر و گرافیک‌ها به منظور جذابیت بیشتر محتوا.

   – آشنایی با ابزارهای ویرایش تصویر.

ادامه مطلب...
آموزش
جواد ترک پیچلوئی

مراحل اول و دوم تولید محتوا

همانطور که در مقاله قبلی برایتان گفتیم تولید محتوای موثر 10 مرحله دارد که در این مقاله مراحل یک و دو (نوع محتوا و تحقیق و مراجعه به منابع) را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

ادامه مطلب...